Friday 16 November 2018

Fakta 8


25 DISEMBER.

HARI NATAL ADALAH PERAYAAN ORANG PAGAN. “PADA HARI ITU (25 DISEMBER) ORANG-ORANG KAFIR MERAYAKAN PERAYAAN “SOL INVICTUS” IAITU PERAYAAN TUHAN MATAHARI YANG TIDAK DAPAT DIKALAHKAN, PESTA ITU DIRAYAKAN DENGAN HIDUPNYA KEMBALI MATAHARI (SELEPAS MUSIM SEJUK DAN BERLAKUNYA SOLTIS) DAN IANYA MENJADI PESTA YANG SANGAT PENTING KETIKA MAHARAJA AURELIANUS (A.D. 270-275) MEMERINTAH ROM.”

Adakah Nabi Isa a.s merayakan Natal atau suruh pengikutnya merayakannya? Pada zaman Yesus hanya golo gan kafir menyambut hari ulang tahun kelahiran (Birth Day), lihat (Mat 14:6). Tarikh 25 Dis, matahari menghampiri bumi dan berlakunya soltis, salji mula cair… Ianya lambang kemenangan tuhan Matahari.

Soalan:
Adakah pokok krismas tumbuh di Bait-Lahem (tempat lahir Isa a.s) yang beriklim gurun? Adakah salji turun di sana? Pokok krismas adalah lambang agama kafir, sila lihat YERMIA 10:1-6. Apakah kaitan Pokok & Salji dengan 25 Disember? “MEREKA (GOLONGAN KRISTIAN) MENDEDAHKAN PERKATAAN GOLONGAN KAFIR SEBELUM MEREKA (MELALUI PERBUATAN MEREKA YANG SESAT ITU…) AL-QURAN.”

Tanya Paderi Kristian: Adakah Jesus pernah bersabda "akulah tuhan" atau "sembahlah aku"? Adakah Allah pernah bersabda "akulah tuhan" atau "sembahlah aku"? Adakah tuhan yang lain di samping Allah? Adakah bagi Allah sekutu di langit dan bumi? Adakah manusia itu tuhan dan tuhan itu manusia? Adakah tuhan lapar dan dahaga? Adakah tuhan luka dan sakit? Adakah tuhan mati? Bolekah tuhan dilihat? Bolekah tuhan dikalahkan?