Friday 16 November 2018

Fakta 10


Perubahan dalam agama Kristian telah membawa perubahan kepada asas yang amat penting iaitu al-Kitab itu sendiri hingga setiap mazhab ada kitab yang berbeza dan tidak dapat diyakini kebenarannya. Yang mana satukah senarai kitab yang benar???

**Which Bible? Bible yang mana satu? (Chatolic Bible 73 buku, Protestent 66 buku, Books of Mormon (Bible Mormon) 15 buku khas (66+15:41). Bible yang mana satu?

(APABILA ORANG KRISTIAN BERKATA "KITA PERLU PERCAYA BIBLE" ATAU MENYEBUT SESUATU TENTANG "BIBLE", KITA PERLU BERTANYA KEMBALI "BIBLE YANG MANA SATU?" KATOLIK,PROTESTANT ATAU MORMON? KENAPA SEMUA ORANG KRISTIAN TIDAK PERCAYA KEPADA KEPADA SEMUA KITAB-KITAB TERSEBUT? MACAM MANA PULA KITAB YANG DISEBUT DALAM AL-KITAB TETAPI KINI TAK WUJUD? LIHAT LOST BOOK (NUMBERS 21:14), (JOSHUA 10:13), (1 KINGS 11:41), (1 CHRONICLES 29:29), (YAHYA 2:17). BAGAIMANA PULA DENGAN "BACAAN RAHSIA"?


Wahyu 22:18
Aku bersaksi kepada setiap orang yang mendengar perkataan-perkataan nubuat dari kitab ini: "Jika seseorang menambahkan sesuatu kepada perkataan-perkataan ini, maka Allah akan menambahkan kepadanya malapetaka-malapetaka/laknat-laknat yang tertulis di dalam kitab ini.

Wahyu 22:19
Dan jikau seseorang mengurangkan sesuatu dari perkataan-perkataan dari kitab nubuat ini, maka Allah akan mengambil bahagiannya dari pohon kehidupan dan dari kota kudus, seperti yang tertulis dalam Kitab ini.


CATATAN:
MENAMBAH ATAU MENGURANGKAN SESUATU DARI MITAB SUCI WALAUPUN 1 AYAT DIANGGAP SEBAGAI 1 LAKNAT. APATAH LAGI GOLONGAN PROTESTANT YANG MENGURANGI DAN MEMBUANG SEJUMLAH AL-KITAB. MANAKALA GOLONGAN KATOLIK TELAH MENAMBAH SEJUMLAH AL-KITAB. GOLONGAN MORMON MEMPUNYAI JUMLAH AL-KITAB YANG JAUH BERBEZA DENGAN PROTESTANT DAN KATOLIK! SUDAH PASTI SEMUANYA AKAN DILAKNAT OLEH ALLAH BERDASARKAN KETERANGAN AL-KITAB!!!